17 ianuarie 2011

Update Lotiune pentru tratarea unghiilor cu vitamina B5 de la Farmec

Neatentia sau neglijenta mea a facut ca abia acum sa observ ca ambalajul de pe spatele sticlutei se poate dezlipi, continand in interior o atentionare - din punctul meu de vedere, indeajuns de importanta incat sa merite afisarea in exterior - "Contine formaldehida".

Hm.

De circa o saptamana ma lupt cu niste iritatii ciudate ale tesutului moale din jurul unghiilor (de la maini).
Cum am (prostul si nerecomandatul) obicei sa indepartez cuticulele prin taiere cu forfecuta, am suspectat o infectie capatata ultima data cand mi-am facut manichiura, desi in alte dati ma intepam / taiam mai rau fara sa fi avut pb (dezinfectam cu putin spirt eventual).

De cand folosesc lotiunea Farmec, am facut de mai multe ori greseala sa nu acord atentie indicatiilor de a proteja cuticulele cu crema sau ulei. Cum spuneam in postul anterior , de durut , durea ca naiba daca imi scapa ceva lotiune pe zona cuticulelor, dar nu m-a deranjat durerea asa de tare incat sa-i acord mare atentie.

Pana, cum va spuneam, de circa o saptamana - 10 zile de cand n-am folosit oja, lac tratament, ca m-am pricopsit cu ceva ce parea o iritatie destul de seriosa.  De trecut, trece, dar cu progrese minime de pe o zi  pe alta.

M-am uitat stramb toata saptamana certandu-ma cu spor cu forfecuta de unghii, tot zicandu-mi da,da,da, clar asta (forfecuta mai mult, eu ...mai cu retinere ) e de vina!! Si uite o infectie de toata frumusetea, e clar!

Asta pana cand am vazut ce si cum cu  formaldehida lotiunii de la Farmec. Deci asa, mi-am zis.
Formaldehida este o substanta toxica, printre cei mai cunoscuti iritanti , si printre fel de fel de lucruri din jurul nostru care o contin (cum este mobilierul), se numara si lacurile de unghii. Evident, recomandat este sa folosim oje care sa nu o contina.

Si uite asa, dupa starea unghiilor mele si incercarea mea de a afla ceva care sa explice simptomatologia, am ajuns la dermatita alergica -care s-a potrivit ca o manusa, si, ghiciti? printre cauzele care o provoaca se gaseste si formaldehida. Si ciudata coincidenta ca problemele mi-au aparut de cand folosesc lotiunea asta.

Acum, ca ar trebui sa-mi dau eu doua palme pentru comoditate si je m'en-fiche-ism, e alta poveste si nu o neg. Si pentru taiatul cuticulelor, si pentru lenea de a da cu crema inainte sa aplic lotiunea, si bla. Bla bla.

Pe de alta parte, nu pot sa nu observ cum traiesc o raritate - sa-mi creasca unghiile juma' de cm fara sa se rupa / exfolieze / agate cel putin 3 bucati dintre ele. Ma straduiesc de ani sa am si eu unghii, nu unghiute de copchil. Si, spre incantarea mea, lotiunea aceea chiar ma ajuta.
Dar nici ideea unor unghii lungi cu radacini iritate,umflate, cu bubite, basca mancarimi, nu ma incanta.

Dilema zilei ramane asadar: sa arunc eu maine dimineata lotiunea la cosu'de gunoi? Sau sa ma rezum -cum fac in prezent, sa o aplic doar pe partea alba, crescuta, a unghiei?
Decizii, decizii ...

Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu